Nu är det äntligen dags för vårläger för Spårare, Upptäckare, Äventyrare, Utmanare och Rover, samt Familjescouter. Det var ett tag sedan vi alla samlades på läger och för vissa är det kanske första gången man får träffa scouter från andra kårer i distriktet.

Du inbjuds till vårläger på Lyckebo i Tavelsjö, en bit utanför Umeå. Det finns jättebra möjligheter till lägerliv, bad, paddling och mycket annat skoj. Klarar du av uppdraget?

Kårinformation

Anmälan kommer att göras kårvis. Varje kår ansvarar för att samla in scouternas anmälningar och gör sedan kåranmälan i Scoutnet.

Sista dag att skicka in kåranmälan i Scoutnet är den 22/5 kl. 21.00.
Anmälningslänk Scoutnet
Lathund kåranmälan Wild Scouts 2024

Ladda ner anmälningsblankett

Lägeravgiften 500 kr/scout samlar kåren in och betalar sedan till distriktets bankgiro 5817-7205 senast 22/5.

Betalningen märks med “Wild scouts” och kårens namn.

Kåren tar med sig lägerpackning och en viktig sak är att man ska laga mat på
stormkök i patruller. Saknar kåren en kårpackningslista så ta kontakt med oss.

PS. Är det någon som har kontakter som vi kan låna/hyra kanadensare och/eller
kajaker av så får ni jättegärna höra av er till ds.scoutac@gmail.com.

Om du inte hittar svar på din fråga om vårlägret på hemsidan är du varmt välkommen att kontakta oss på ds.scoutac@gmail.com.

Vi svarar så fort som vi har möjlighet.