Nu är det  äntligen dags för vårläger för Spårare, Upptäckare, Äventyrare, Utmanare och Rover, samt Familjescouter. Det var ett tag sedan vi alla samlades på läger och för vissa är det kanske första gången man får träffa scouter från andra kårer i distriktet.

Du inbjuds till vårläger på Lyckebo i Tavelsjö, en bit utanför Umeå. Det finns jättebra möjligheter till lägerliv, bad, paddling och mycket annat skoj. Klarar du av uppdraget?

Lägerinformation

Vårlägret kommer att vara från torsdag den 6:e juni kl. 11.00 till och med lördagen den 8:e juni klockan 15:00.

Tips! Äventyrare, Utmanare och Rover har möjlighet till utökat äventyr mellan 8:e och 9:e juni.
Läs mer här

Vi kommer att vara på Lyckebo Gård. En väldigt fin lägerplats som ligger vid Tavelsjön.
Vägbeskrivning

Anmälan kommer att göras kårvis. Varje kår ansvarar för att samla in anmälningar och göra kåranmälan i Scoutnet. Sista anmälningsdag bestämmer respektive kår.

Lägeravgift 500 kr/scout betalas till kåren som sedan betalar in till lägret.

Skulle du behöva finansiellt stöd för att delta på lägret kan du kontakta kåren, distriktet eller Scouternas stödfond.

Det är kanske lite tidigt att börja packa redan nu men det är alltid bra att gå igenom sin utrustning för att se att den är hel eller om något behöver lagas eller kompletteras.

Ladda ner packlista

Är det någon som har kontakter som vi kan låna/hyra  kanadensare och/eller kajaker av så får ni jättegärna höra av er till ds.scoutac@gmail.com.

Om du inte hittar svar på din fråga om vårlägret på hemsidan är du varmt välkommen att kontakta oss på ds.scoutac@gmail.com.
Vi svarar så fort som vi har möjlighet.